SEO Byrå - Tips & Nyheter

SEO byrå – Viktiga saker att tänka på när du anlitar en seo byrå

Att hitta rätt samarbetspartner är inte alltid lätt, speciellt inte när det gäller att hitta en SEO partner. Vi är allt för ofta i kontakt med människor som haft en eller flera dåliga erfarenheter av samarbeten med seo byråer. Det är därför vi skriver den här artikeln. Målet med denna artikeln är att hjälpa fler människor att ta rätt beslut och välja rätt seo byrå. Vi på SBT Media jobbar med sökmotoroptimering och Google AdWords – Du kan slå oss en signal eller skicka ett e-post där vi berättar mer hur vi arbetar.

Känslan är det viktigaste

Det första du ska fråga dig själv innan du ingår ett nytt avtal eller samarbete är “känns detta bra inombords?”.
Alla affärer som görs, bra och dåliga, görs av människor och därför är det viktigt att fråga sig själv vad man får för känsla av personen som man tänker göra affärer med. Vi är människor som tar våra beslut utifrån hur vi mår och känner inombords. Oavsett hur bra något än låter, oavsett hur duktig eller specialiserad någon verkar vara på sin sak, utgå alltid från att det ska kännas bra inom dig och gör det inte det, tacka nej och leta vidare tills du får en bra känsla.

Vilka resultat har SEO byrån uppnått?

SEO ikon 5

Man kan aldrig förvänta sig att en byrå ska nå ranking #1 inom varje sökord och bransch, dock bör byrån kunna påvisa starka resultat som man uppnått med tidigare kunder.
Med alla ändringar som sker i Googles algoritm kan rankingar variera mycket, och bara för att en byrå lyckats ranka en webbplats för ett eller två år sedan, betyder inte det att de fortfarande är lika effektiva nu. Det kan därför vara bra att be om referenser/samarbeten som har pågått under 6-12 månader och se om resultaten ser lika lovande ut.

Är de transparenta?

En del SEO byråer väljer att inte dela med sig av sina arbetsmetoder och arbetssätt. Detta är förståeligt eftersom man inte vill dela med sig av metoder som gjort att man lyckats så bra. Dock bör det åtminstone finnas någon sorts insyn i vad dem gör. Gå in lite på djupet och be om ett par länkar från deras strategi som du sedan utvärderar. Bra verktyg för detta är SEMrush, Majestic SEO och Link Explorer.

Om ett företag inte vill dela med sig alls i hur dom jobbar, kan det bero på två saker:

1. Dom använder sig av metoder som de inte vill att du ska känna till. T.ex automatiserad länkprogramvara, återförsäljning av tjänsten från ett annat företag utomlands eller låg score/orelevant content.
2. Dom har inte kompetensen som dom anger och undviker därför att svara på frågor angående deras arbetsmetoder och rutiner.

Är man specialiserad inom ett område vill man också dela med sig av sin kunskap och prata med människor som är intresserade av att veta mer.

Hur ska du då veta vad som är bra gällande en länkstrategi? Det ska vara relevant, riktigt bra content samt en hälsosam länkstruktur, såhär bedöms det!

Jag hoppas att detta inlägget har vart till någon nytta och att det hjälper dig att fatta bättre beslut nästa gång du anlitar en SEO byrå. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar.

DELA DETTA INLÄGG

Dela på facebook
Dela på google
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Call Now ButtonRing oss!